Mobiilside, tellitavad lisateenused

Mobiilside
 

Tänapäeval on mobiiltelefon olemas enamikul inimestel. Sellega helistamiseks on kaks võimalust:

  • sõlmida leping mobiilsideoperaatoriga või
  • osta kõnekaart.

Kui otsustad kõnekaardi kasuks, maksad teenuse eest enne selle kasutamist. Siiski peaksid kõnekaarti valides jälgima, milline kõneminutihind sellele kaardile kehtib. Samuti peaksid tutvuma kõneaja lisamise juhistega.

Kõnekaart on mõistlik võtta siis, kui kasutad mobiiltelefoni harva, peamiselt kõnedele vastamiseks. Kui kasutad igapäevaselt mõne välisriigi mobiilinumbrit, kuid käid mõnikord Eestis, siis on samuti kasulikum kasutada kõnekaarti.

Mobiilsideoperaatoriga tasub sõlmida leping, kui helistad telefoniga igapäevaselt. Operaatorit valides pead olema aga tähelepanelik, kuna igal teenusepakkujal on mitmeid erinevaid pakette ja lisateenuseid.

Enne mõne mobiilsideoperaatoriga lepingu sõlmimist peaksid tegema järgmist.

  • Võrdle hindu. Eri teenusepakkujatel on ka erinevad hinnad nii võrgusisestele kui -välistele kõnedele, lauatelefonile helistamisele, sõnumitele ja muudele teenustele. Oluline on ka see, kas kõne maksumust arvestatakse sekundipõhiselt või minutipõhisel. Kindlasti tee endale selgeks ka mahupõhiste teenuste, näiteks interneti kasutamise, maksumus. 
  • Uuri levi tugevust. Kuigi enamik mobiilsideoperaatoreid reklaamib end parima levialaga, uuri kindlasti enne lepingu sõlmimist, kas Sinu peamises tegevuskohas on levi olemas või piisav.
  • Tutvu enne lepingu sõlmimist kindlasti selle tingimustega. Pööra erilist tähelepanu lepingu kehtivusele, maksetähtaegadele ja sanktsioonidele juhuks, kui Sa lepingust kinni ei pea. Kui Sulle jääb lepingus midagi arusaamatuks, siis küsi klienditeenindajalt selgitust.
  • Võrdle lepingutingimusi. Enne ühe pakkuja kasuks otsustamist võrdle vähemalt kahe teenusepakkuja lepingutingimusi.
  • Tee endale selgeks, kuidas lepingut lõpetada. Kindlasti uuri, kuidas on võimalik lepingust taganeda ja kas sellega kaasneb Sulle lisakulu.

Kui soovid operaatorit vahetada, siis tutvu olemasoleva lepinguga ning tee kindlaks, kas lepingu lõpetamisega kaasneb sanktsioone. Kuigi teise operaatori pakkumine võib olla ahvatlev, veendu enne lõpliku otsuse langetamist, et teed enda jaoks õige valiku.

Pea meeles!
  • Sageli pakuvad mobiilsideoperaatorid liitumisel tasuta mobiiltelefoni. Tea, et lepingule alla kirjutades seod ennast teenusepakkujaga kindlaks perioodiks ja määratud kuutasuga. Ennetähtaegselt lepingut lõpetades pead arvestama, et Sul on endiselt kohustus maksta teatud summa saadud telefoni eest.
  • Kui Sulle tehakse pakkumine telefoni või muu sidevahendi teel, siis tea, et võid lepingust taganeda 14 päeva jooksul pärast jah-sõna ütlemist (v.a teenuste puhul, mida oled oma nõusolekul või algatusel hakanud enne taganemistähtaega kasutama).

Tellitavad lisateenused
 

Tänapäeva mobiiltelefon ei ole ammu enam pelgalt helistamiseks ega tekstisõnumite saatmiseks, vaid ka näiteks internetis surfamiseks. Mobiilifirmad on loonud oma telefonidele mitmeid keskkondi, kust saad alla laadida mänge, mobiilihelinaid, muusikat, videoid ja erinevaid rakendusi (nt kiiruskaamerate, poodide asukoha määrajad).

Sellise keskkonna kasutajaks registreerumine ja mingi osa teenustest on tavaliselt tasuta, kuid osa teenuseid võivad olla tasulised. Näiteks on levinud skeem, kus teenuse algtasemed on tasuta, kuid teatud tasemele jõudes pead jätkamiseks loovutama teatud rahasumma.

Tasulistel teenustel on enamasti siiski vastav märge, mõnes keskkonnas on tasulised teenused ka eraldi rubriigis. Samuti nõuab enamik allalaadimiseks mõeldud keskkondi registreerimisel Sinu krediitkaardinumbrit ja tasulise teenuse allalaadimisel pead makse kinnitama, mis välistab teenuse kogemata tellimise.

Pööra tähelepanu sellele, et Sinu telefon ei logiks ennast automaatselt teenuste allalaadimiskeskkondadesse sisse. Kuna teenusepakkujal on registreerimisel sisestatud andmed juba olemas ja sisselogitud oleku korral enne teenuse telefoni laadimist neid ei küsita, võib juhtuda, et teenuse laeb alla telefoni kasutav laps. Tasulise teenuse korral läheb vastav summa krediitkaardilt maha.

Enne mobiili lisateenuseid ja -rakendusi pakkuvate keskkondade liikmeks astumist

  • tutvu kindlasti teenuse tingimustega;
  • oska vahet teha tasuta ja tasulistel teenustel;
  • pööra tasuta teenuse puhul tähelepanu sellele, kas saad teenust tasuta tarbida täies ulatuses või pead selle eest hiljem maksma hakkama

 

Pea meeles!
  • Kui telefon on sageli lapse kasutuses, püüa vältida krediitkaardiandmete automaatset sidumist oma tehingutega, et mitte saada halva üllatuse osaliseks. Nii vähendad ka andmete kuritarvitamise riski.

  • Jälgi oma telefoni sätteid, kui kaua saab parooli sisestamisel ostutehinguid teha. Sageli on automaatselt sätestatud 15 minuti pikkune parooli kehtivusaeg, mille käigus laps võib kogemata pärast Sinupoolset parooli sisestamist ikkagi lisateenuseid tellida.

 

 

Sideteenused »
tagasi teemalehele