Sa oled siin

TTJA nõustab reisihuvilisi turismimessil

turismimessi logo

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet on ka sel aastal turismimessil oma boksiga väljas ning nõustab reisihuvilisi teemadel, millega sageli ameti poole pöördutakse. 

2019. aastal pöördus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole ligikaudu 2000 reisihuvilist. Tihti küsiti näiteks, millised on reisija õigused lennu hilinemise, tühistamise või lennult maha jätmise korral, mida teha, kui autorendifirma on tarbija krediitkaardilt põhjendamatult maha arvanud kokkulepitust suurema summa või kui majutusasutus ei vastanud lubatule. 

Täna alanud turismimessi Tourest 2020 puhul soovitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet tarbijatel enne tehingusse astumist tutvuda hoolikalt reisipakkumise sisuga - milline on reisi marsruut, sihtkohad, majutustingimused, millised teenused on lõpphinna sees ja millised mitte. Korralik eeltöö aitab vältida hiljem ebameeldivaid üllatusi. Amet juhib ka reisikorraldajate tähelepanu vajadusele läbi mõelda oma prognoositav müük ning hoolitseda, et tagatise suurus oleks piisav ka tavapärasest suurema müügi korral.

Kui reisihuviline on otsustanud kasutada reisikorraldaja teenust, siis  tasub enne reisilepingu sõlmimist kontrollida reisikorraldaja tausta. Reisikorraldaja nime järgi on võimalik majandustegevuse registrist kontrollida, kas firma omab üldse õigust pakettreise korraldada. Lisaks saab majandustegevuse registrist teada, kas ettevõttel on olemas kohustuslik tagatis reisijatelt võetud ettemaksete tagamiseks. Selleks tuleb minna kodulehele mtr.mkm.ee > kiirotsingud > reisiettevõtjad > otsing > sisesta ettevõtja nimi

Rohkem infot leiab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti kodulehelt: